Wszystko co musisz wiedzieć o laserze co2

Laser CO2

Laser CO2 frakcyjny można polecić zarówno kobietom jak i mężczyznom, którzy borykają się z problemami utraty elastyczności skóry twarzy, szyi, dekoltu oraz dłoni. Równocześnie mają niejednolitą strukturę skóry, rozszerzone pory, przebarwienia, blizny potrądzikowe i pooperacyjne oraz rozstępy. Po zabiegu zmiany skórne zostają zredukowane, natomiast skóra posiada wyrównany koloryt, jest widocznie odmłodzona o większej gęstości i sprężystości.

Zabieg z wykorzystaniem Laseru frakcyjnego CO2 wykorzystuje zjawisko fototermolizy frakcyjnej. Skóra, a właściwie jej tkanki posiadają fotoakceptory – substancje, które pochłaniają energię o określonej długości fal elektromagnetycznych. Należą do nich między innymi woda, melanina, białko oraz hemoglobina zawarta we krwi. W trakcie zabiegu laser frakcyjny emituje energię o odpowiedniej długości fal, aby fotoakceptory mogły te fale pochłonąć.

W tkankach skóry dzięki działaniu lasera podgrzewana jest woda, która wydzielając ciepło powoduje mikrouszkodzenie i przerwanie skóry właściwej. Działaniu lasera poddane są tylko tzw. mikrostrefy, natomiast pozostałe obszary są nienaruszone. Energia cieplna, która jest dostarczona w głąb skóry aktywuje procesy gojenia i tworzenia nowego kolagenu. Szybka i silna regeneracja jest możliwa, ponieważ każde uszkodzenie jest otoczone fragmentem nieuszkodzonej zdrowej tkanki

Laser CO2 stosowany jest również do usuwania niewielkich zmian skórnych. Wiązka lasera przenika przez niechcianą zmianę i ją wysusza, przez co skutecznie i naturalnie usuwa.

Wskazania:

• Włókniaki
  • Brodawki łojotokowe
  • Znamiona naskórkowe
  • Znamiona komórkowe
  • Kępki żółte
  • Brodawki wirusowe
  • Kłykciny kończyste

Przeciwwskazania:

• Ciąża i laktacja
  • Aktywne choroby autoimmunologiczne
  • Aktywne choroby wirusowe (np. opryszczka) w obrębie okolicy poddawanej zabiegowi
  • Choroba nowotworowa w wywiadzie
  • Niewyrównana cukrzyca
  • Wszczepiony rozrusznik serca
  • Bielactwo lub łuszczyca w miejscu poddawanym zabiegowi
  • Atopowe Zapalenie Skóry
  • Leki na bazie ziół fotouczulajacych
  • Wcześniejsze zabiegi z użyciem wypełniaczy permanentnych
  • Świeża opalenizna
  • Okres 4 tygodnia od wypełniania kwasem hialuronowym

Przebieg zabiegu i zalecenia na czas rekonwalescencji:

Po oczyszczeniu skóry za pomocą wiązki lasera odparowuje się zmiany. Po zabiegu wskazane jest unikanie sauny i solarium oraz ekspozycji słonecznej przez okres 2 tygodni.

W przypadku usunięcia zmiany, w miejscu wykonywania zabiegu pojawia się strupek, który należ bezwzględnie pozostawić do samodzielnego odpadnięcia. Efektem zabiegu jest redukcja zmian skórnych. Raz usunięta zmiana skórna nie odrasta już w tym samym miejscu.

Efekt po zabiegu frakcyjnym widoczny jest już po około 4 tygodniach, ale pełna regeneracja skóry może trwać nawet do trzech miesięcy i wtedy można ocenić ostateczne efekty.
Laser frakcyjny nie jest zabiegiem jednorazowym. W celu uzyskania optymalnego efektu zaleca się powtórzenie zabiegu w zależności od przypadłości 3-5 razy.

Efektem zabiegu jest poprawa jakości skóry, spłycenie blizn i zmarszczek oraz ujednolicenie koloru skóry. Uzyskane efekty utrzymują się około 2 lata i po tym okresie, w związku z naturalnym procesem starzenia się skóry wskazane jest powtórzenie zabiegu.

Zwykle u Pacjentów nie jest wymagane znieczulenie. Jednak u osób mających dużą wrażliwość na ból zaleca się zastosowanie znieczulenia miejscowego – kremu znieczulającego.

Czas trwania zabiegu – do 30 minut