Chcesz wypełnić usta? koniecznie zrób to u specjalisty

Powiększanie ust jest jednym z najpopularniejszych zabiegów, które są oferowane przez gabinety medycyny estetycznej.

Przed zabiegiem należy zastanowić się nad wyborem lekarza, który będzie wykonywać zabieg. Podczas konsultacji dobrze jest przedstawić nasze oczekiwania co do efektów zabiegu. Czy interesuje nas tylko powiększenie ust może zależy nam na wyrównaniu ich asymetrii.

Z powody braku uregulowań prawnych w Polsce, pojawiają się prywatne gabinety kosmetyczne, w których przyjmują „specjaliści” oferujący swoje usługi jednocześnie nie biorąc odpowiedzialności za ewentualne powikłania. A te mogą być bardzo poważne, począwszy od infekcji, poprzez tworzenie się ziarniniaków i na martwicy skóry i błony śluzowej kończąc.

Do zabiegu stosuje się kwas hialuronowy, który naturalnie występuje w organizmie i w żadnym stopniu nie jest dla niego groźny. Ma właściwości wiązania cząsteczek wody w skórze właściwej. Preparaty z bardziej usieciowanym kwasem, dające trwalszy efekt wypełnienia, są zwykle droższe od tych nieusieciowanych. Zabieg wykonywany przez doświadczonego lekarza jest całkowicie bezpieczny. Efekty zabiegu utrzymują się od 6 do 12 miesięcy. W tym czasie organizm stopniowo, samodzielnie metabolizuje produkt za sprawą enzymu hialuronidazy. Ponieważ zabieg jest niestety „niekomfortowy” stosuje się przed nim znieczulenie za pomocą kremu znieczulającego.  Ostateczny efekt będzie widoczny po około 2 tygodniach.

Przeciwwskazaniem do zabiegu jest każda infekcja, aktywne choroby nowotworowe, chemio- i radioterapia, cukrzyca typu 1 i 2, nadciśnienie tętnicze, niektóre choroby autoimmunologiczne, leczenie stomatologiczne, zaburzenia krzepnięcia, ciąża i okres laktacji, a także stosowanie niektórych leków.

Po zabiegu nie należy przez 24 godziny : latać samolotem, uprawiać sportu, pić alkoholu oraz palić papierosów.